W tym roku szkolnym nasza szkoła po raz pierwszy bierze udział w konkursie charytatywnym „Ile waży św. Mikołaj?”. Celem konkursu jest wsparcie funduszu, z którego wypłacane są stypendia oraz wsparcie dla dzieci i młodzieży, wychowanków Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo w Lublinie. W naszej szkole zbiórka monet w ramach akcji będzie prowadzona przez Samorząd Szkolny od 6 listopada 2023 r. do 12 stycznia 2024 r. Nad właściwym przebiegiem akcji czuwają opiekunowie SU: pani Magdalena Małysz oraz pani Agnieszka Celińska.
Konkurs charytatywny „Ile waży św. Mikołaj?” polega na zebraniu bilonu o jak największej wartości lub wadze w okresie trwania konkursu. Bilon jest zbierany wśród uczniów, nauczycieli i pracowników. Każda szkoła, która bierze udział w konkursie, organizuje wydarzenie (np. przedstawienie, koncert, kiermasz), w czasie którego zbiera pieniądze oraz wymyśla własny, ciekawy sposób na promowanie akcji.
Nagroda główna w konkursie to 5000 zł. Nagrody można zdobyć w 5 kategoriach:
I kategoria – zbiórka monet o największej wartości:
I nagroda 5000 zł + 250 zł dla opiekuna;
II nagroda 4000 zł + 200 zł dla opiekuna;
III nagroda 3000 zł +150 zł dla opiekuna.
II kategoria – zbiórka monet o największej wadze w przeliczeniu na jednego ucznia:
I nagroda 2000 zł + 200 zł dla opiekuna;
II nagroda 1500 zł+ 150 zł dla opiekuna;
III nagroda 1000 zł + 100 zł dla opiekuna.
III kategoria – trzy nagrody (1000 zł + 100 zł dla opiekuna), dla grup, które zebrały monety o największej wartości w trzech kategoriach, placówki:
1. do 100 osób;
2. od 101 do 200 osób;
3. powyżej 200 osób;
(w każdej kategorii zostanie przyznana jedna nagroda).
IV kategoria – nagroda 400 zł dla grupy, która przeprowadziła zbiórkę w najciekawszy sposób.
V kategoria – nagroda 300 zł dla grupy, spośród uczestników niebędących placówkami oświatowymi, która zebrała monety o największej wadze.
Każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom, a opiekun grupy zaświadczenie.
Gorąco zachęcamy wszystkich uczniów i nauczycieli naszej szkoły do udziału w tym konkursie charytatywnym.